Nytt år nya möjligheter..

Jahapp, då har vi kommit några dagar in på år 2012. Det ska bli innerligt intressant att se vad detta året har att erbjuda för något. Förhoppningsvis mestadels bra saker.

Nu är julen snart helt bortstädad, det är endast julgardiner kvar i köket och granen står tom endast med julgransbelysning i, annars har jag städat bort allting. Skööönt. Bara att se fram emot nästa jul nu då och hoppas på att mer julstämning infinner sig då än det gjorde nu.

Den 4 januari var det ofattbara 5 år sedan Pappa lämnade oss, jag fattar verkligen inte vart tiden tar vägen. Man hinner ju inte med. Kan bara inte förstå att det redan gått 5 år, minns fortfarande allting från den dagen in i minsta detalj och det gör fortfarande lika ont. Hade så gärna velat ha honom med på den bästa dagen i mitt liv, min och Mikaels bröllopsdag. Han hade varit så glad och stolt.
Hade så gärna velat att han varit med och sett lägenheten vi flyttade till på Gävlevägen, hur fint vi rustade den, samt huset vi köpte för snart två år sedan.
Ja, du vad säger man? Livet är helt enkelt inte rättvist alla gånger. Saknaden är iaf fortfarande enorm.

Ja, såhär långt så har jag då skaffat mig lite planer för det kommande året. Träningen skall tas upp på allvar igen, vilket jag lite smått redan börjat med. Gym & Bad kort införskaffat som skall kombineras med träningspass på Jernvallen. Två gympass har jag hunnit med såhär långt. Jag har nu bestämt mig för att verkligen nå mitt mål. Får se hur lång tid det kommer ta mig.
Jag har tackat ja till en politisk utbildning som kommer ske på fritiden som tydligen skall starta nu i februari om det går som det ska. Det är inte riktigt klart med det än.
Jag har bett om att få byta bort min tjänst till något annat för att inte alltid vara upplåst till att sluta sent varje fredag samt att jag ofta har så mycket för mig så de ibland får fullt sjå att hitta ersättare. Nu återstår att se om de hittar någon annan som vill ta över.
Jag och Carro planerar dessutom för att göra en weekend i London i Maj vilket ska bli fantastiskt roligt.
Rusten av huset kommer fortsätta pågå.
Jag har bestämt mig för att detta året ska bli alldeles fantastiskt på alla sätt och vis.

Nu blir det promenad och lunch på det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback