idag avgörs framtidens Sverige..

Idag är det 19:e september, vilket betyder att det är valdag. Idag är det bara att hålla alla tummar och tår och hoppas på att folk inser att det bara finns ett parti att rösta på. Det finns bara ett block som värnar om alla människor och den gemensamma välfärden. Vi kan komma att få våran första kvinnliga statsminister.
Jag tror på Mona, hon har verkligen visat sig stark genom hela den här valrörelsen. Kom igen nu folk! Ge henne en chans!

Veckorna bara rullar på. Förra helgen hade jag och käraste en weekend i Sthlm. Vi åkte på fredagen och kom hem på söndagen. Vi hade ingen överdriven tur med vädret. Jag hade hoppats på sol, men fick nöja mig med mulet väder och mestadels uppehåll. Men det gjorde inget. Vi hade mysigt ändå. Vi bodde på ett riktigt kanonhotell lär jag säga. Vi bodde på hotell Courtyard som låg på Kungsholmen. Rummen var jättefina, frukosten kanon och servicen hur bra som helst.

Vårat hotellrum

Vi kommer nog garanterat att bo där någon gång igen om tillfälle ges.
Det låg ungefär 3 km från centralstationen så vi åkte tunnelbana in till stan och tillbaka. Hur smidigt som helst lär jag säga.
Vi förenade nytta med nöje och besökte asiatiska museét på fredagen, som hade utställning på terrakottasoldaterna.

Kinesisk armé

Så avslutade vi den kvällen med att besöka den irländska puben "The Dubliners" där vi åt gott och drack några goda öl och lyssnade på ett irländskt liveband. Riktig trevligt hade vi.
Resan bjöd på avkoppling med god mat och dryck och fin frukost på morgnarna, samt även en del shopping.
Så på söndagen bar det iväg hemåt igen. Vi hade bokat dit och hemresan med SGS-bussen. Hur smidigt som helst och billigt också för den delen.
Det var då i allafall välbehövligt och skönt med miljöombyte.

Sedan var man återigen tillbaka i verkligheten och nu har ytterligare en arbetsvecka gått.

Nu är det lika bra att återgå till att göra lite nytta här i hemmet, medans man är pigg.

Äppel päppel pirum parum..

Så var det återigen söndag! Man hinner knappt med. Veckan har varit hektisk. Har pysslat med massor. Bland annat har vi varit till stadens hus och förröstat. Nu är det bara att hoppas att många fler med mig röstar rött så att vi får våran första kvinnliga statsminister. Ja säger bara det! Go Mona!

Sitter här framför datorn och känner dofterna ifrån saftmajan våran som står på spisen. Det blir äppelsaft med kanel, nejlikor och kryddpeppar. Det doftar alldeles ljuvligt. Om ungefär en timme är det klart.
Vi hade ju turen att få en alldeles egen saftmaja av våra alltid så snälla grannar, Anders & Jessica.

Igår förenade vi nytta med nöje. Vi hade blivit hembjuden till kusin Sini i Säljan. Hon fyllde 35 och hade bjudit till fest. Eftersom vädret var kanon så bestämde vi oss för att cykla både dit och hem. Sammanlagt blev det en motionsrunda på nästan 2,4 mil. Inte illa pinkat alls! Var aningens otäckt vägen hem kan jag säga. Det blir otroligt mörkt och järbovägen är ju dessutom alldeles för smal. Men hem kom vi och helskinnade dessutom.
Vi skämde bort Sinsan med ett presentkort på Karisma cityspa och en cellofanpåse med lite kaffe och annat smått och gott som vi hade blandat ihop.

Sötaste Sini...

Jaha, dags att packa ihop lite saker och förbereda ryggsäcken för jobbarvecka igen.
Passa på att plocka lite och dona medan man är ensammen hemma. Herrn i huset har åkt iväg och spelat innebandy, sedan när han kommer hem blir det nog mys i soffan med glass och film tror jag.