Jag å Tindra


Igår var jag barnvakt några timmar åt lilla Tindra, som är Mickes systers dotter. Tösabiten är snart tre år gammal och full i bus. Vi var och stojade i lekparken som ligger i stadsparken och sedan blev det en vända till biblioteket där vi tittade på böcker, spelade dator och ritade. Vi käkade yoghurt, banan och drack en smoothie. Mmm så gott det var.
Efter gårdagens alla lyft i och ur gungorna så känner jag återigen av handleden. Detta skrämmer mig något då jag ska jobba igen på måndag. Igår kväll såg jag att svullnaden återuppstått på samma ställe som den var innan operationen. Är även öm i tummen och själva handleden när jag vrider och lyfter. Det känns skrämmande lika som innan operationen och då har jag inte börjat lyfta ordentligt ännu. Så börjar ju fråga mig själv om jag verkligen blivit bättre. Börjar bli tveksam. Jag som verkligen INTE vill gå igenom samma skit en gång till.
Det är bara att hålla tummarna och be till högre makter.

Knepigt väder har det varit idag, regn och sol om vartannat.. om det ändå kunde bestämma sig för endast sol..

Igår började packningen inför resan till Ibiza och jag säger bara det, jisses vilka problem jag kommer få med packningen. Tur att jag börjat i tid för jag kommer hinna ändra mig tuuuusen gånger.
Jag har även checkat in och skrivit ut våra boardincards och kollat vad det kommer kosta att ha bilen parkerad nere på flygplatsen och det skulle visst gå lös på nästan 600 kr.. helt jäkla sjukt. Men jaja, vad gör man? Bara att betala och se glad ut. Papper ifrån försäkringsbolaget är ordnat också utifall vi skulle bli sjuk utomlands. Alla presenter är inhandlade och snaaart inslagna. Det är i princip bara att växla pengar kvar att göra. Jag älskar att vara ute i god tid...
Då kan man bara luta sej tillbaka och njuta de sista dagarna innan..

Nä, dags att göra lite nytta kanske..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback