första arbetsveckan på länge avklarad..


Så har man överlevt första arbetsveckan på länge. Har varit och gästspelat lite på murgårdsskolan, alltså städat på heltid. Det har varit en hård vecka, har sovit dåligt och haft bekymmer att komma igång med handleden. Är stel och öm till tusen. Ser inte riktigt klok ut, har blivit rejält svullen igen på samma ställe som innan operationen. Jag som trodde att svullnaden hade försvunnit, men ack så fel jag hade. Redan andra arbetsdagen blommade det upp på nytt.
Förhoppningsvis är det bara nåt tillfälligt.

Kvällen har jag spenderat med den sötaste och enda, Caroline Jansson. Hon bjöd med mig på bio, vi var och såg en sån här riktig tjejfilm "Friends with benefits". Den var faktiskt helt ok. Vi fick oss några rejält goda skratt.
Före det så var vi på Waynes och tog oss en kopp kaffe. Lika trevligt som alltid.

Tanken slog mig just hur lyckligt lottad jag är.. jag är lyckligt gift med den underbaraste i hela världen och vi bor i ett fint hus som har massor med potential, jag har en fantastisk lillebror som betyder allt, jag har ett dugligt jobb, jag har massor av underbara vänner som jag inte vet alls hur jag skulle klara mig utan. Livet har visst även något att erbjuda mig, trots att allt känts hopplöst genom åren. Tur att man ändock är född till att vara positiv och realistisk.

Nu blir det nog till att lägga upp några recept på de senaste bakverken och sedan känns det som att det är dags att krama kudden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback