Nyårsafton 2011


Jahapp, så har man inte haft huvudet på skaft och uppdaterat heller. Är visst svårt att få tiden att räcka till till allting, man får helt enkelt prioritera.

Vi har haft fullt upp och pyssla med smårust i köket vi, vi har införskaffat en hel kyl och en hel frys istället för det kombinerade skåpet vi hade. Och så har vi satt in ett skafferi där gamla kylen & frysen stod. Vi har rivit bort panel och målat väggarna och jag har pysslat med att sätta upp lite väggdekorationer för att piffa till väggarna ännu mer.
Det känns som att det blir ganska bra. Just nu fattas endast lister på några ställen och lite annat smått.






Vi har haft en rätt så snöfattig vinter hittils vilket känns aningen mysko. Det kom en snödämpa, men den försvann lika fort.
Så vid julafton hade mesta snön redan försvunnit och ett mer höstliknande väder har pågått ett tag istället. Bra på sätt och vis så man slipper skotta, men ack så trist med det gråa och mörka. Snön lyser ju i varjefall upp gatorna.

Imorrn är det alltså nyårsafton, vilket är helt ofattbart för min del. Jag fattar inte alls vart det här året har tagit vägen, jag har inte hunnit med över huvudtaget tycker jag. För mig är det ofattbart att det nu i början av januari var 5 år sedan farsgubben lämnade jordelivet och lämnade ett stooort tomrum. Det är fortfarande lika smärtsamt och jag kommer ihåg den eländesdagen som om det vore igår. Får fortfarande tårar i ögonen när jag tänker på den dagen.
Mycket har hänt det gångna året, både bra och dåliga saker. Måtte kommande året se ljusare ut.
Imorrn skall vi ha middagsgäster här. Vi blir 7 st såhär långt. Det ska bli innerligt trevligt. Jag som gillar att pyssla.
Jag har förberett massor idag, för det skall nämligen bli trerätters meny.
Till förrätt blir det räkbakelser. Till huvudrätt blir det älgfilé med potatisgratäng och ädelostsås eller rödlökstzatziki för den som hellre vill ha det och så en fräsch sallad till. Till efterrätt blir det vit chokladmousse med limemarinerade jordgubbar.
Nu återstår endast att försöka komma i säng i vettig tid idag så att man orkar med hela natten lång imorrn.

Gott nytt år allesammans! Vi ses nästa år!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback